novassida.blogg.se

Jag var på Marcus Och Martinus konsert :)

Kategori: Allmänt, Fashion, marcus och martinus, musik, smink

Hej hej!
I lördags var jag på konsert och såg dessa killar <3
Det var verkligen jätteroligt att få se dem för första gången och de var så glada och fulla av energi! tyvärr satt vi inte jättenära men iallafall närmre än det ser ut på bilderna för de såg oss och vinka och vinkade tillbaka (för vi satt och blinkade med en lampa men ändå). Jag vloggade hela dagen och filmade på konserten och hade tänkt lägga ut det på min yt kanal men det blev något fel så videorna kunde inte laddas upp tyvärr så jag antar att jag får berätta om dagen istället ;)
På morgonen så kollade jag bara på serier och sen så var det lunchtid och då gjorde jag och min syster pannkakor till hela familjen (vilket tog jättelång tid men var ändå värt det för pannkakor är BAE ;)) När vi ätit klart så kollade både jag och mina systrar på Parneviks och sedan var det dags att åke för att vi skulle äta middag innan konserten och hinna se förbandet som var Vigiland och Samantha J. Och Vigiland var faktiskt jätteduktiga på att få igång publiken, Alla stod verkligen och hoppade och sjöng med <3
När Marcus och Martinus väl kom så blev alla helt galna, vilket var väldigt roligt att se för jämfört med dem var jag liksom väldigt lugn.  Det var en lite rolig sak som hände under konserten: När de sjöng " Ei som Deg" så ser jag att massa människor som jobbar vid scenen börjar springa med handdukar där Martinus precis druckit vatten och det var för det visade sig att han hade spillt men låtsades som ingenting men det var ganska roligt för att då började Marcus torka och det såg jätteroligt ut eftersom han sjöng på låten samtidigt somhan satt på huk och torkade upp vatten efter Martinus xD
Kvällens höjdpunkt var när de sjöng "To dråper Vann" för det var så himla gulligt eftersom jag aldrig hör d sjunga den sedan de var med i MPG junior för 5 år sedan. Jag hade precis sagt:Det skulle vara så bra om de sjöng To Dråper Vann! och då sa in syster: Nej de har aldrig gjort det på några andra konserter. Bokstavligen 5 Sekunder senare så sjöng de den och ingen var lika glad som jag <33
 
Allt som allt så var det en jätterolig upplevelse och jag skulle gärna göra om det!
Här kommer en bild som jag tog i slutet av konserten<33
 
Kommentera inlägget här: